Kineski naučnici predstavili su električno vozilo koje pokreće natrijum-jonska baterija, označavajući prekretnicu u komercijalizaciji nove tehnologije na tržištu električnih vozila.
Putničko vozilo sa pet sjedišta, nazvano Hua Xianzi (cvjetna vila), predstavljeno je tokom Druge kineske nacionalne konferencije o natrijum-jonskim baterijama. Razvila ga je HiNa Battery, visokotehnološka kompanija povezana sa Institutom za fiziku Kineske akademije nauka.
Baterija demonstriranog automobila ima ukupan energetski kapacitet od 25 kilovat sati, a vozilo može da pređe do 250 kilometara po punjenju. Gustina energije baterija automobila bila je preko 140 vat sati po kilogramu.
Natrijum-jonska baterija je nova tehnologija baterija sa značajnim prednostima u pogledu cijene, sigurnosti i održivosti u odnosu na konvencionalne litijum-jonske baterije. Trenutna generacija natrijum-jonskih baterija ima relativno manju gustinu energije u poređenju sa svojim litijumskim kolegama, ali se jaz zatvara novim inovacijama i otkrićima u dizajnu baterija i nauci o materijalima.
Nedostatak i cijena litijuma su dugogodišnji izazov u industriji baterija. Kompanije širom svijeta provele su godine tražeći alternativu, a tehnologija natrijum-jonskih baterija se pojavila kao jedan od kandidata koji najviše obećava.
Kina trenutno uvozi 70 odsto svog litijuma, a razvoj kineske industrije električnih vozila mogao bi biti pogođen zbog ograničene ponude metala i nedavnog porasta njegove cijene, navodi se u izveštaju Guotai Junan Securities.
Li Shujun, generalni direktor HiNa Battery, rekao je da će kompanija olakšati primjenu natrijum jonske baterije u različitim električnim vozilima i infrastrukturama za skladištenje električne energije.
Prir. N.B.
Izvor: www.chinadaily.com