Ilon Mask je u četvrtak uveče pokazao Teslin nadolazeći taksi bez vozača u emisiji ,,Mi, robot”. Predstavljanje novog modela bilo je na parceli u filmskom studiju Vorner Bros Diskoveri u Burbanku u Kaliforniji. Lokacija je omogućila Tesli da pokaže mogućnosti samostalne vožnje, a da ne naiđe na bilo kakve neočekivane situacije sa saobraćajem.
Mask je došao na događaj i u elegantanom srebrnom robotaksiju, vozilu sa dvoja vrata koje se otvaraju prema gore, piše Biznis Insajder.
Mask je rekao da robotaksi nema volan ili papučice i da ne mora da bude priključen na struju. Umjesto toga, rekao je da se električno vozilo oslanja na induktivno punjenje.
Dodao je da je Tesla imao najmanje 20 sajber taksija i da je na događaju bilo 50 potpuno autonomnih vozila, od kojih su neka već u upotrebi, naravno – bez vozača.
Mask je rekao da će Tesla imati potpuno autonomna vozila bez nadzora, Model 3 i Model Y, na putevima u Kaliforniji i Teksasu sledeće godine i da će sajberkeb biti u proizvodnji pre 2027. godine.
Takođe je rekao da će sajberkeb biti dostupni za kupovinu. Očekuje da će koštati manje od 30.000 dolara.
Tesla je dao više detalja u postu na X-u, najavljujući da usluga robotaksija neće imati naknadu za vozače i da će potpuno samovozeća vozila koristiti samo kamere, a ne radar ili lidarsku opremu.
Kompanija je takođe rekla da kupci mogu jednom da pozovu robotaksi i da ga koriste onoliko dugo koliko je potrebno, bilo za kratko putovanje ili za cio dan.
Mask nije iznio mnogo pojedinosti o tehnologiji koja stoji iza robotaksija ili bezbjednosnim karakteristikama. Tesla je u prošlosti bio pod nadzorom zbog bezbjednosti sistema za pomoć vozaču.
Tesla je takođe najavio roboven, veliki šatl kombi za koji je Mask rekao da može da primi do 20 ljudi.
Uprkos Maskovom optimizmu, Teslina tehnologija za samostalno upravljanje suočila se sa značajnim izazovima i regulatornom kontrolom.
U nedavnom izvještaju Nacionalne uprave za bezbednost saobraćaja na auto-putu navodi se da istražuje stotine nesreća u kojima je učestvovao autopilot, što je rezultiralo sa 29 smrtnih slučajeva.
Dok prethodna Tesla vozila imaju nivo dva autonomije, Vajmo u vlasništvu kompanije Alphabet, koji je u partnerstvu sa Uberom, dostigao je nivo četiri autonomije, što znači da vozilo može da vozi bez ikoga za volanom u nekim gradovima u SAD.
Neki analitičari ne očekuju potpuno autonomni robotaksi još nekoliko godina. U međuvremenu, regulatorno odobrenje za ovaj model i njegovu nenadziranu potpunu samovoznu tehnologiju biće glavna prepreka koju će Tesla morati da prevaziđe u narednim mjesecima i godinama.
Izvor: ekapija.com