Događaji

Subvencije i podsticaji

Registar firmi

Mapa zaštićenih područija Crne Gore

Inovacije na polju elektromobilnosti

Renault predstavlja hibridni automobil na električni pogon, sa dometom baterije od skoro 800 km

Renault je objavio detalje o električno-vodoničnom hibridnom konceptu automobila, a francuski proizvođač automobila opisuje tehnologiju vodonika kao „jednu od opcija da električna vozila budu praktičnija”.

Dizajn za Renault-ov Senik Vision uključuje motor na vodonik, električni motor, bateriju, gorivnu ćeliju i rezervoar za vodonik. Rezervoar od 2,5 kilograma nalazi se na prednjoj strani vozila i, kako su saopštili iz kompanije, trebalo bi da se napuni za oko pet minuta. 

Renault-ov hibrid koristiće zeleni vodonik | Foto: cdn.motor1.com

Prema dokumentu koji opisuje koncept, baterija Senik Vision-a od 40 kilovat sati može se reciklirati i biće proizvedena u fabrici u Francuskoj do 2024.

Giles Vidal, koji je direktor dizajna u Renault-u, rekao je da koncept „predočava spoljašnji dizajn novog 100% električnog modela Senika za 2024. godinu“. Kompanija je saopštila da je električni-vodonički pogon dio dugoročne vizije, nakon 2030.

Opšta ideja je da će vodonična gorivna ćelija Senik Vision-a pomoći da se proširi domet vozila tokom dužih putovanja.

-2030. godine i kasnije, kada mreža vodoničnih stanica bude dovoljno velika, moći ćete da vozite do 800 km (nešto više od 497 milja) … bez zaustavljanja za punjenje baterije – saopštili su iz Renault-a.

Međunarodna agencija za energiju opisuje vodonik kao „svestranog nosioca energije“, koji ima širok spektar primjena i može biti upotrijebljen u širokom spektru industrija.

Vodonik se može proizvesti na više načina. Jedna metoda uključuje korišćenje elektrolize gdje se uz pomoć struje voda dijeli na kiseonik i vodonik.

Baterija za Renault Senik Vision-a od 40 kilovat sati biće proizvedena u fabrici u Francuskoj do 2024. | Foto: cdn.motor1.com

Ako električna energija koja se koristi u ovom procesu dolazi iz obnovljivih izvora kao što su vjetar ili solarna energija, onda takav vodonik neki nazivaju zelenim ili obnovljivim vodonikom.

Predviđeno je da će Renault-ov hibrid koristiti zeleni vodonik, iako se velika većina proizvodnje vodonika trenutno zasniva na fosilnim gorivima.

Danas se istražuje nekoliko sistema za dopunu baterija električnih vozila kako bi se odgovorilo na zahtjeve vezane za vožnju na velikim udaljenostima, rekao je Renault. Tehnologija vodonika je jedna od opcija da električna vozila budu praktičnija.

Renault-ova ideja o razvoju putničkog vozila koje koristi tehnologiju vodonika nije jedinstvena.

Tojota je, na primjer, počela da radi na razvoju vozila sa gorivnim ćelijama — gdje se vodonik iz rezervoara miješa sa kiseonikom, proizvodeći električnu energiju — još 1992. godine. Japanski biznis je 2014. lansirao Mirai, limuzinu sa vodoničnim gorivnim ćelijama.

Dok gore navedene kompanije razmatraju potencijal vodonika, neke ličnosti visokog profila u automobilskom sektoru nisu tako sigurne. U februaru 2021, Herbert Dies, izvršni direktor njemačke Volkswagen grupe, prokomentarisao je ovu temu. 

-Vrijeme je da političari prihvate nauku – napisao je na Tviteru.

Gdje god su baterije praktično rješenje — automobili, kombi vozila, gradski autobusi, trajekti — vodonik će se suočiti sa teškom borbom zbog svoje manje efikasnosti i, kao rezultat, mnogo većih troškova goriva.

Prir. M.L.

ecoportal.me

Ecoportal je prvi crnogorski internet portal koji obrađuje novosti iz oblasti energetske tranzicijie, kako u svijetu tako i u Crnoj Gori.

0 Comments
Inline Feedbacks
Podgledajte sve komentare

Čitajte još

E-MOBILNOST

Vlada uvodi električna vozila za potrebe javnog sektora

E-MOBILNOST

Za razvoj e-mobilnosti u Crnoj Gori potrebna saradnja svih sektora

E-MOBILNOST

EU izglasala zabranu prodaje automobila na benzin i dizel od 2035. godine