Događaji

Subvencije i podsticaji

Registar firmi

Mapa zaštićenih područija Crne Gore

Predstavljeno otkriće tokom konferencije Beyond Lithium-Ion u Oak Ridge Nacionalnoj laboratoriji u julu

Predstavljena prva kalijum-jonska baterija: Inovacija bez skupih metala

Istraživački tim Grup1 iz Teksasa razvio je inovativnu kalijum-jonsku cilindričnu bateriju. Ova inovacija donosi velike prednosti, uključujući oslobađanje od kobalta, nikla, bakra i litijuma. Ovi skupi materijali, koji su često prisutni u baterijama koje napajaju električna vozila i druge uređaje, obično zavise od složenih stranih lanaca snabdijevanja.

Još bolje, Grup1 reklamira svoju tehnologiju kao superiornu u odnosu na nadolazeće litijum-gvožđe-fosfatne i natrijum-jonske baterije. Prvi tip razvijaju Volvo i njegovi partneri, uključujući Gili. Prednosti verzije na bazi kalijuma uključuju poboljšanu sigurnost i veću energetsku gustinu, prema informacijama sa zvaničnog sajta Grup1.

-Uzbuđeni smo što predstavljamo prvu 18650 kalijum-jonsku bateriju na svijetu – izjavio je Aleksander Žiro, izvršni direktor kompanije Grup1 iz Ostina. U izvještaju je dalje objašnjeno da je „18650 form faktor najrasprostranjeniji i najdizajniraniji format ćelija.“

Kalijum-jonska baterija – Foto: Pixabay

Lideri ove kompanije predstavili su svoje otkriće tokom konferencije Beyond Lithium-Ion u Oak Ridge Nacionalnoj laboratoriji u julu. Posjetioci su saznali kako je Grup1 razvio bateriju od malih koin-cel paketa do cilindričnog tipa, koji je najčešći u većini elektronskih uređaja, prema objavljenom izvještaju.

Katoda od kalijuma ima veliki kapacitet

Ključna komponenta ove tehnologije je glavni proizvod kompanije, Kristonit. To je katoda od kalijuma i Prusijanske bele, supstance koja ima nisku cijenu i visok teorijski kapacitet u baterijama, prema ACS Publications. Ipak, ovaj izvještaj takođe pominje izazove sa performansama ovog materijala.

Međutim, tim iz Grup1 je uvjeren u svoju sposobnost da prevaziđe ove izazove.

-Ova inovacija predstavlja godine posvećenog istraživanja i razvoja proizvoda – rekao je Žiro u izveštaju.

Ostale komponente baterije uključuju grafitne anode, separatore i elektrolit napravljen od „komponenti nabavljenih sa tržišta“, navodi Grup1. Kada baterija funkcioniše, joni se kreću između anode i katode kroz supstancu koja se zove elektrolit.

Djelovi za kalijumsku bateriju kompanije Grup1 „omogućavaju superioran životni vijek i izvanredne sposobnosti pražnjenja… Takođe, pomažu u smanjenju pritiska na lanac snabdijevanja i podržavaju domaću proizvodnju ključne baterijske tehnologije – stoji u saopštenju.

Stručnjaci na sajtu kompanije navode da vide ovu bateriju kao potencijal za napajanje električnih vozila, ali i kao ključno rješenje za skladištenje energije, što je potrebno za čuvanje obnovljive energije za kasniju upotrebu. Skladištenjem energije iz sunca, talasa i vjetra možemo smanjiti količinu zagađujućih gasova koji dospijevaju u atmosferu. Grup1 ima za cilj da obezbijedi potrebnu baterijsku podršku kako bi sve to funkcionisalo, piše Kuldaun.

-Distribucijom uzoraka našim partnerima i proizvođačima ćelija, postavljamo temelje za široku primjenu ove transformativne tehnologije – rekao je Žiro.

Izvor: energija balkana

ecoportal.me

Ecoportal je prvi crnogorski internet portal koji obrađuje novosti iz oblasti energetske tranzicijie, kako u svijetu tako i u Crnoj Gori.

0 Comments
Inline Feedbacks
Podgledajte sve komentare

Čitajte još

E-MOBILNOST

Promocijom urbane mobilnosti podstaći korištenje održivih vidova prevoza

E-MOBILNOST

U Njemačkoj registrovano više električnih automobila nego što je to bio prosjek u EU

ECO POLIS

Predstavljena prva kalijum-jonska baterija: Inovacija bez skupih metala